Pingis på Ramberget

17 oktober, 2009

DSC00618

I Berlin finns det som bekant ett utomhuspingisbord i snart sagt varje antydan till park. Efter och före våra föreläsningar på Humboldt var vi några stycken som så gott som alltid nyttjade det pingisbord som finns på universitets gård. Därför blir jag förstås glad när jag idag upptäckte att det finns ett pingisbord på skolgården precis nedanför min nya lägenhet här i Göteborg.  När jag  nyligen huserade på Birgittagatan upptäckte jag också ett pingisbord i närheten. Trodde inte det fanns pingisbord utomhus i Sverige. Dock har jag knappast sett någon köbildning vid dem, till skillnad från Berlin, där det närmast var svårt att vid bra väder få plats vid något av borden i de bättre parkerna. Någon som vet något om varför pingis verkar vara en sådan grej i Berlin (och kanske även i övriga Tyskland)?

Kommentera

