Festivaltider

13 januari, 2010

Igår bokade jag min flygbiljett till Berlins filmfestival, kul då att idag läsa att Ruben Östlund kommer att vara med och tävla med sin nya kortfilm ”Händelse vid bank”. För övrigt kommer festivalen att slå ett slag för kvartersbiografen och varje dag under festivalen visa film på en ny biograf i någon av Berlins stadsdelar, i en liten ambulerande turné från Zehlendorf i väst till Köpenick i öst. Naturligtvis är just alla mindre biografer (och dess humana priser) en av de saker jag har saknat mest sen jag flyttade från Berlin och glädjande nog kommer en av mina favoriter, Odeon i Schönberg att vara med på Berlinalens kvartersbiografsrunda.

Kommentera

