Back on the Westcoast

23 februari, 2010

Igår lämnade jag ett vårigt Berlin och är nu tillbaka i ett snöfyllt Göteborg. På både Roy och Hagabion går nu vinnarne av Guldbjörnen på förra årets filmfestival i Berlin, den tyska filmen  Alle anderen. Något motsägeslefullt har den svenska titeln blivit Du&jag. Jag missade den på festivalen förra året, men såg den senare på våren i Berlin, på Kino International på Karl Marx Allee (bilden) närmare bestämt. Blev dock inte allt för imponerad, men det kan ha att göra med att jag hade viss svårighet att hänga med i tyskan i detta dialogdrivna relationsdrama. Kanske borde jag se om den nu?

Har nu publicerat tre recensioner från Berlin, om Banksys film Exit Through the gift shop, om taiwanesiska Au revoir Taipei, som jag även skrivit om här på Färgläran, och om Amphetamine, som utseplar sig i Hong Kong. Håller även på och filar på en längre text om Banksys film.

Ett svar to “Back on the Westcoast”

  1. Inte det minsta pretto said

    Au revoir Taipei – Farväl Falkenberg meets fransk kolonialism??

Kommentera

