Pingis, caféer, biografer, tåg etc.

13 juli, 2010


Helgen spenderades i Stockholm. Tyvärr hade Mina drömmars Café semesterstängt, men helgen bjöd ändå på både caféhäng och sommar-Stockholms bästa: bad vid Långholmen, pingis (och finalvinst!) på Trädgårn, fina frukostar och fotbollstittande. Tyvärr planerade jag hemfärden en smula dumt och hade bara en halvtimme mellan ordinarie ankomsttid till Göteborg och avsparken i VM-finalen. Och det är med SJ:s pålitlighet naturligtvis alldeles för lite, speciellt när vi var försenade redan vid avfärd Stockholm. Men vad är väl en VM-final utan Tyskland?

Eftersom jag för första gång på länge spenderar större delen av juli i Göteborg tänkte jag passa på att ta del av Hagabions årliga Filmfrossa, som brukar bjuda på ett antal äldre och halvnya godbitar till det facila priset av 40 kronor. Tyvärr hittar jag inte alltför mycket spännande i årets program. Paketet med klassiska kortfilmer, av vilka jag förvisso sett flera, tänker jag försöka se, samt kanske även Shortbus, rumänska Så firade vi jordens undergång och Woody Allens Cassandras Dream, alla tre filmer som jag tidigare missat. Det förstås inte helt omöjligt att det blir en svalkande öl på Bar Kino efter filmerna.

Ett svar to “Pingis, caféer, biografer, tåg etc.”

  1. aina said

    Jag känner mig ganska stolt över frukostarna! Men ändå känns det som att det var så mycket sommarstockholm som du inte fick se. Nattbadet tillexempel och mer av picknickandet. Men fint att du är nöjd ändå!

Kommentera

